Rob de Wild RA

Locatie: RENSWOUDE
Per direct beschikbaar: Nee
Uren direct beschikbaar: 32
Beschikbaarheid: 01-08-2015
Uren: 32
Jaren werkervaring: >25
Markt: Accountancy,Finance
Functieniveau Accountancy: 5 - Senior manager
Functieniveau Finance: 5 - Senior controller
Projectervaring:

Opstellen van jaarrekeningen op basis van BW 2 Titel 9
Uitvoeren van controle en samenstelopdrachten.
Lid commissie vaktechniek
Schrijven van managementrapportages en jaarverslagen

Group controller:
Coördinatie en analyse van de maandelijkse groepsrapportages
Aansturen en begeleiden van de administrateurs van de werkmaatschappijen en controllers
Verantwoordelijk voor opstellen consolidatiestaten en aanlevering bij Duitse aandeelhouder (multinational)
Financiële informatieverstrekking t.b.v. dataroom en verkoopmemoranda
Due diligence
Implementatietrajecten Navision en Microsoft Dynamics AX voor de financiële en de projectenadministratie
Opstellen IFRS jaarrekeningen (geconsolideerd)
Coördinatie en analyse van geconsolideerde meerjarenbudgetten
Projectmanager Fast Close (snellere afsluiting per maand/jaar)

Projectmanager
Wijziging waardering onderhanden werk naar Percentage of Completion methode


Vice-voorzitter pensioenfonds:
Optimaliseren administratieve processen
Verantwoordelijk voor financiële en deelnemersadministrcatie
Coördineren en begeleiden projecten inzake nieuwe pensioenregelingen
Managen beleggingsportefeuille
Financieel toetsingskader
Opstellen jaarrekening en pensioenstaten t.b.v. De Nederlandsche Bank

Kantoordirecteur:
Dagelijkse leiding accountantskantoor met accent op realisatie gewenste productiviteitsniveau en resultaat
Verbeteren rendement door optimalisatie werkprocessen en terugdringen inefficiënties
Verbeteren werkprocedures door invoering Fiscount kwaliteitssysteem
Coördineren implementatietrajecten ICT inzake Planning&Control, CRM en Infine (samensteldossier, rapportgenerator en SBR)

Branchekennis algemeen: Not for profit, Profit
Branchekennis specifiek: Accountancy, Dienstverlening, Energy & Utilities, Handel, Productie, Stichtingen en verenigingen, Transport en logistiek
Marktsegment: Groot internationaal, Groot nationaal, MKB
Kennisgebieden: Due Diligence, IFRS, RJ, RJ640/ 650, Titel 9 BW2, Verander- en implementatiemanagement
Automatiseringskennis: MS Office, Navision, Overig, SAP, Twinfield, AFAS
Auditpakketten: Overig
Talen: Duits geschrift, Duits woord, Engels geschrift, Engels woord, Nederlands geschrift, Nederlands woord

”Denken in oplossingen, niet in problemen”

Rob is een gedreven financiële professional (RA) met ruime ervaring in accountancy, controlling en algemeen management.

Van 1978 tot 1996 heeft Rob de Wild gewerkt in de accountancy bij EY en Steens & Partners Adviseurs in Rotterdam (afgestudeerd RA in 1988). Daarna is Rob van 1996 tot 2010 als group controller gaan werken bij zijn grootste cliënt, een technisch project georiënteerde organisatie in een internationale omgeving.

Daarnaast was Rob vice-voorzitter in het bestuur van het ondernemingspensioenfonds. Vanaf 2010 is Rob kantoordirecteur geweest van een accountants- en belastingadviesorganisatie, belast met de interne organisatie (vaktechniek, HR, Finance, ICT, strategie en planning).

Per 1 november 2014 is Rob  de Wild gestart als zelfstandig ondernemer en vanaf 1 januari 2015 is Rob aangesloten bij The Independence Company.

Zijn kracht zit in plannen en organiseren, coördineren, analyseren, people management, samenwerken en communiceren op verschillende niveaus. Rob is een strateeg en een verankeraar, iemand die structuur aanbrengt en procedures vastlegt, iemand die de zaken regelt en het voor elkaar brengt.

Rob de Wild kan de oplossing zijn voor bedrijven die een regisseur zoeken voor de planning & control cyclus, voor het optimaliseren van werkprocessen, voor ERP implementaties, voor het inrichten van een sneller afsluitproces van periodieke rapportages, voor werkkapitaalbeheer en voor het opzetten en (doen) uitvoeren van interne audits. Als uw businesspartner zorgt Rob dat uw organisatie ”in control” is.

Contact deze professional via The Independence Company:
hsikkema@tic.nl
038 337 45 25
06 43 39 39 20

Opdracht overzicht van professional.

Parttime financieel manager

Locatie : Amersfoort
Start datum : 01-06-2014
Eind datum : 01-08-2017

Opdrachtprofiel

Interim manager planning Risk Assurance

Locatie : Amsterdam
Start datum : 19-03-2015
Eind datum : 31-08-2015

Opdrachtprofiel

Interim manager planning Assurance

Locatie : Accountancy
Start datum : 01-11-2014
Eind datum : 31-12-2014

Opdrachtprofiel
Opdrachtgevers overzicht van professional.

Branche : Accountancy
Locatie : Accountancy

Branche : Dienstverlening
Locatie : Amersfoort

Branche : Accountancy
Locatie : Amsterdam
Referentie overzicht van professional.

Terug

The Independence Company

| 038 - 3374525
Burgemeester van Roijensingel 2 | 8011 CS Zwolle
Koninginnegracht 8 | 2514 AA Den Haag

Login intranet